על מה אנחנו נאבקים

הים הולך ומזדהם. השטח הציבורי שלו הולך ומצטמצם. בעלי החיים שבו הולכים ונכחדים. אנחנו נאבקים על הפסקת הזרמת ביוב ובוצת-ביוב אל מי הים שלנו. אנחנו נאבקים על הפסקת זיהום נחלים הזורמים אל הים שלנו. אנחנו נאבקים נגד תוכניות בינוי שיקחו עוד ועוד נתחים מהים שלנו. אנחנו נאבקים שבסוף יהיה פה צלול. לכולנו.

הים ואנחנו

אל הים התיכון אנחנו נמלטים מהחום הכבד של הקיץ, אליו אנחנו לוקחים את הילדים שיבלו בין החול לבין הגלים, בתוכו אנחנו אוהבים לגלות דגים, צבי ים ואלמוגים, ובו אנחנו מוצאים מגוון עצום של אפשרויות בילוי – לבד או ביחד, בשקט או בהמולה. הים הוא המרחב שלנו, הטבע שלנו, האופי שלנו, היופי שלנו. והמאבק על הים – גם הוא של כולנו.

ההצלחות שלנו

כמה מהפעילויות שלנו הביאו לשינויים דרמטיים בהתנהלות של גופים ציבוריים כמו עיריות, הממשלה, וצה"ל. למשל:
הגנה ושמירה על מימי מפרץ אילת – פרויקט שהתבסס על קמפיין להצלת שונית האלמוגים בים האדום, והביא להקמת מתקן להעברת פוספטים בנמל אילת, לשיפור מערכת הביוב העירוני, להגברת הפיקוח על הצלילות הספורטיביות, וגולת הכותרת של המאבק: החלטת ממשלת ישראל על הוצאה הדרגתית של כלובי הדגים ממפרץ אילת אשר גרמו לזיהום רב שפגע בשונית האלמוגים. קמפיין עמותת צלול במפרץ אילת משמש רבים מארגוני הסביבה בישראל כמודל לארגון מאבקים ציבוריים והוא זכה לפרסים רבים.
עצירת הזיהום ושיקום נחל הקישון - עמותת צלול, יחד עם עמותת "אנשי הדממה" של יוצאי שייטת 13, הובילו קמפיין שבסופו נוצר שינוי משמעותי בהתייחסות לנחל הקישון ולמים הזורמים בו. בעקבות המאבק הופסקה כל פעילות בנחל ו- פעילות שהתגלתה כמסכנת חיים בשל רמות הזיהום הגבוהות ששררו בו. תחקיר שעשינו, בשם "אדמה רעילה במפרץ חיפה" מצא אדמה רעילה בפארק הקישון הוביל את המשרד לאיכות הסביבה לפתוח בחקירה ובטיפול באדמה הסובבת את הנחל.
עצירת הזיהום בנחל הנעמן - נחל הנעמן הוא אחד המזוהמים בנחלי ישראל. הנחל מתחיל במעיינות טבעיים ומסתיים במפרץ עכו. במשך שנים הזרימו אל הנחל כמויות גדולות של ביוב וחומרים מסוכנים ממפעלים ומתקני טיהור ששכנו לאורך הנחל. בעקבות קמפיין צלול הופסקה ההזרמה הזו לחלוטין. היום הנחל מתחיל להתאושש והחיים חוזרים אליו. קמפיין צלול בנעמן היה משותף לצלול ולעיריית עכו וכלל התגייסות מרשימה של עשרות אלפי תושבי האזור אשר השתתפו באין ספור אירועים אשר הובילו להצלחת הקמפיין. צלול מקיימת בימים אלו מערכת לניטור ומעקב בנחל במטרה לשמור עליו ממפגעים נוספים.