על מה אנחנו נאבקים

הים הולך ומזדהם. השטח הציבורי שלו הולך ומצטמצם. בעלי החיים שבו הולכים ונכחדים. אנחנו נאבקים על הפסקת הזרמת ביוב ובוצת-ביוב אל מי הים שלנו. אנחנו נאבקים על הפסקת זיהום נחלים הזורמים אל הים שלנו. אנחנו נאבקים נגד תוכניות בינוי שיקחו עוד ועוד נתחים מהים שלנו. אנחנו נאבקים שבסוף יהיה פה צלול. לכולנו.

הים ואנחנו

אל הים התיכון אנחנו נמלטים מהחום הכבד של הקיץ, אליו אנחנו לוקחים את הילדים שיבלו בין החול לבין הגלים, בתוכו אנחנו אוהבים לגלות דגים, צבי ים ואלמוגים, ובו אנחנו מוצאים מגוון עצום של אפשרויות בילוי – לבד או ביחד, בשקט או בהמולה. הים הוא המרחב שלנו, הטבע שלנו, האופי שלנו, היופי שלנו. והמאבק על הים – גם הוא של כולנו.

המלצה לחופש הגדול

אמצע אוגוסט יכול להיות זמן-בטלה, זמן מציק, זמן לקיטורים. או דווקא זמן לפעילות : על החום, החופש הגדול, הרעש.
אבל זה יכול להיות זמן לעשות משהו טוב וחשוב ולהרגיש נפלא.
זה מה שעשינו בסתם יום של חול באמצע אוגוסט – ביום ראשון, 18.8.09: ניקינו את חוף פלמחים.
ולא רק אנחנו היינו שם, אלא גם 25 מתנדבים של בנק הפועלים.
באותו יום ראשון קיימנו ביחד עם קבוצת מתנדבים מיחידת המבדקים של בנק הפועלים, ניקיון בחוף פלמחים.

במבצע אספו 25 המתנדבים למעלה מ-20 שקיות של פסולת מוצקה, כגון: בקבוקי פלסטיק, בקבוקי זכוכית, שאריות מזון, שקיות ניילון ובדלי סיגריות.
הסיפוק שלהם למראה הר הזבל שהחוף נפטר ממנו סוף סוף, היה סיפוק שלא שוכחים מהר. הסיפוק שלנו לראות חוף נקי, ואנשים שהתמסרו לדבר, היה עצום.
אמנם "צלול" מקיימת פעולות ניקיון נחלים וחופים בכל ימות השנה, בכל פעם עם קבוצות מתנדבים שונות - בין
המשתתפים היו למשל קבוצות תיירים, קבוצות בני נוער מחו"ל המטיילות בארץ במסגרת פרויקטים שונים, תנועות נוער, בתי ספר, חיילים, חברות מסחריות, בנקים, חברות הייטק ועוד.
במסגרת הפעילות מתפרשים המתנדבים על פני החוף או על גדת הנחל ואוספים
את האשפה המפוזרת מקום. כחלק מפעילות הניקיון מסבירים אנשי העמותה למתנדבים את מטרות העמותה ואת החשיבות הרבה של ניקיון החופים וגדות הנחלים לנוף הארץ ולאיכות הסביבה.